ūüŹÉūüŹĹ‚ôÄÔłŹPolkujuoksukausi l√§hestyy kovaa vauhtia

to huhtik. 18 10:25:06 2024

ūüŹÉūüŹĹ‚Äć‚ôÄÔłŹPolkujuoksukausi l√§hestyy kovaa vauhtia. Jos olet pit√§nyt pitk√§√§n taukoa rasittavasta ulkoilusta ja juoksusta, polkujuoksulenkit kannattaa aloittaa maltillisesti. Heti ei tarvitse yritt√§√§ juosta vaikkapa tuntia, vaan t√§rkeint√§ on p√§√§st√§ rauhassa vauhtiin.

ūüŹÉūüŹĹ‚Äć‚ôÄÔłŹHyv√§ keino aloittaa lenkkeily on vuorottelu. Voit h√∂lkk√§ill√§ poluilla ensin minuutin ajan ja k√§vell√§ sen j√§lkeen nelj√§. T√§llaisia viiden minuutin jaksoja voit tehd√§ esimerkiksi 45-60 minuutin ajan. V√§hitellen voit kasvattaa juoksujaksojen pituutta ja intensiteetti√§ ja v√§hent√§√§ k√§vely√§.

ūüŹÉūüŹĹ‚Äć‚ôÄÔłŹMaltillinen aloitus ennaltaehk√§isee rasitusvammojen synty√§ ja muita kolotuksia ja kiputiloja. Polkujuoksu tuntuu my√∂s miellytt√§v√§mm√§lt√§, kun omaa juoksukuntoa malttaa rakentaa hiljalleen.

ūüŹÉūüŹĹ‚Äć‚ôÄÔłŹS√§√§nn√∂llinen polkujuoksu vahvistaa lihaksia ja kehonhallintaa. Kunto kohenee ja rasituksensietokyky kasvaa.

Millaisin keinoin sinä kohotat polkujuoksukuntoa?

#polkujuoksu