Suomalaiset rakastuivat lumiukkoihin

ma 19. maaliskuuta 2018 12.15.00

Suomen Ladun 80-vuotiskampanja #UlkonaKuinLumiukko onnistui yli odotusten innostaen yli 50 000 suomalaista osallistumaan kampanjaan. Suurin kiitos kampanjan onnistumisesta kuuluu jäsenyhdistyksille, jotka järjestivät upeita lumiukkotapahtumia ympäri Suomen. Tapahtumia ilmoitettiin Suomen Ladun tapahtumakalenteriin yli 50, minkä lisäksi järjestettiin myös useita pienempiä tapahtumia.

Laumoittain persoonallisia lumiukkoja rakennettiin yhdessä paikallisten perheiden ja koulujen kanssa muun muassa Heinolaan, Joensuuhun, Kauhajoelle, Tornioon, Mikkeliin, Hämeenlinnaan ja Kuusamoon. Puistot lumiukkoineen ilahduttavat edelleen ohikulkijoita useilla paikkakunnilla. Tavoitteena oli rakentaa eri paikkakunnille kullekin 80 lumiukkoa ja tämä tavoite ylittyi reippaasti!

Myös #UlkonaKuinLumiukko-kampanjan tunnettuus on todella hyvä: Suomen Ladun Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan kampanjasta oli kuullut peräti 24 % suomalaisista. Näkvyyys niin valtakunnallisessa mediassa kuin paikallislehdissäkin oli todella hienoa. Lumiukot tarjosivat monelle paikalliselle yhdistykselle mahdollisuuden esitellä myös muuta toimintaa paikallismediassa.

Kiitos vielä kerran kaikille #UlkonaKuinLumiukko-kampanjaan osallistuneille yhdistyksille! Kampanjan aikana tehtyjä lumiukkoja voi ihailla Instagramissa tunnisteella #UlkonaKuinLumiukko tai kampanjan verkkosivuilla osoitteessa www.suomenlatu.fi/ulkonakuinlumiukko.

Suomen Ladun Taloustutkimuksella teettämään kyselyyn vastasi 504 15–79-vuotiasta suomalaista ympäri maata. Kysely toteutettiin 12.–13.3.2018.